Het Ministerie van I&W heeft eindelijk gereageerd op de zienswijze die we namens 834 mensen en organisaties hebben ingediend in maart. We vroegen het Ministerie om de overlast van de vliegvelden Eindhoven en Lelystad ook te noemen in een rapport over lawaai van Schiphol. Die vliegvelden worden immers gebruikt om vliegverkeer van Schiphol over te nemen. Lelystad mág zelfs alleen maar Schipholverkeer overnemen. Dan moet je transparant zijn en de overlast ook meetellen, vinden wij. Ministerie informeert OnvolledigMaar het Ministerie is stoïcijns. Het neemt de aantallen gehinderden in de rest van Nederland niet mee in het rapport dat voor de Europese Commissie bedoeld is. Ze vertellen Europa dus dat er alleen rond Schiphol overlast is en dat de overlast de afgelopen jaren niet is gegroeid. Ze laten weg dat er een vliegveld bij komt met vliegroutes waarin vliegtuigen honderden kilometers over Nederland laag gaan vliegen. Consequenties voor de geluidbelasting van omwonden bij andere luchthavens vanwege uitplaatsing van vluchten van Schiphol en maatregelen die elders hinderbeperking geven vallen buiten dit [wettelijk] kader. KLacht naar brusselWe hebben zelf maar aan de bel getrokken in Brussel. Onze juristen hebben een klacht ingediend bij de Europese Commissie over deze gang van zaken. Wordt vervolgd.... Waar ging het ook alweer over? Zie hier onze oproep en zienswijze. Je krijgt dan een e-mail als er nieuws is. We gebruiken je e-mailadres alleen hiervoor.
|
zoek terug
January 2024
Instant updatesNaar ons Nieuwsbrieven-archief
|